Tijdens het maken van het lijstje met ideeën om de school te versieren voor Sinterklaas, kwam ik een cadeautjesslinger tegen en dit bracht me op een nieuw idee. Voor leerlingen kan het fijn zijn om af te tellen tot een bepaalde datum en dit goed zichtbaar te hebben. Met de cadeautjesslinger kan je met je klas aftellen tot 5 december vanaf het moment dat Sinterklaas in het land is. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om al eerder te starten, bijvoorbeeld tijdens de start van het Sinterklaasjournaal, of juist later. Maar wat is nou mijn idee bij het aftellen met een cadeautjesslinger?

Hoe maak je de cadeautjesslinger?

Voordat je echt aan de slag kunt met de slinger moet je deze natuurlijk eerst maken. Verzamel daarvoor zoveel kleine doosjes als dagen dat je af wilt tellen. Voordat je deze in gaat pakken, moet je nadenken of je in de cadeautjes opdrachten/activiteiten wilt doen of dat het je alleen om het weghalen van de cadeautjes gaat. Als je de opdrachten, die je hieronder kunt vinden, in de doosjes hebt gedaan, kun je deze gaan inpakken. Vaak hebben ze bij diverse winkels wel wat goedkope rollen inpakpapier in het Sinterklaasthema. Plak daarna op de cadeautjes nummers of data. In de middenbouw zou ik er sowieso voor kiezen om de datum op het cadeautje te plakken.

Hang daarna de slingers in de goede volgorde op aan een touw dat je in de klas op kunt hangen. Kies hiervoor een geschikte plek die niet storend is voor de leerlingen tijdens de lessen. Zelf zou ik de slinger pas ophangen op de dag dat je wilt beginnen met het aftellen tot 5 december.

Zitten er geen opdrachten in de pakjes? Laat dan iedere dag een pak weghalen, zodat de slinger steeds korter wordt.

Werk je wel met opdrachten? Dan moet je goed bedenken of je iedere dag iets wilt doen of dat je twee of drie dagen per week aan de slag wilt gaan. Ik heb in totaal 15 opdrachten bedacht die in de doosjes verstopt kunnen worden.

Downloaden opdrachten 

Klik op de link opdrachten aftellen tot 5 december om het bestand met de 15 opdrachten te openen.

Share Button

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *